2013. október 16., szerda

A legegyszerűbb palacsinta recept

A legegyszerűbb palacsinta recept (sajnos nem feltétlenül a legolcsóbb is) gluténmentes, laktózmentes, tejmentes, tojásmentes, cukormentes, földimogyorómentes, szójamentes. Így ezeket mellőző diéták bármelyikében fogyasztható. Egyedül a szénhidráttartalmára kell odafigyelni azoknak akik cukorbetegség, inzulinrezisztencia miatt diétáznak. 100g gesztenyeliszt tartalmaz 71,4g szénhidrátot.

Így szól a recept:
Keverj össze gesztenyelisztet vízzel (ha van szóda azzal) hogy palacsintasűrűségű legyen, és süsd meg mint a rendes palacsintát.
Ennyi. :)

Cukor nem kell bele, mivel a gesztenyeliszt önmagában édes.
Tojás nem szükséges bele, anélkül is egyben marad.
Én közepes lángon szoktam sütni kis palacsintákat a legkisebb serpenyőben.

Amikor először vettem gesztenyelisztet, megkostóltam és nagyon rossz ízűnek találtam. Aztán rátaláltam erre a palacsinta receptre és pozitív csalódás ért amikor elkészítettem. Ezen a palacsintán nem érződik a gesztenyeliszt íze csak egy picit ami már egyáltalán nem zavaró, illetve megtöltve egyáltalán nem, sőt szinte ugyanolyan mint a rendes palacsinta.
A recept feltalálója szerint könnyebben leég. Lehet, hogy tényleg így van, én kis gázrózsán sütöm közepes lángon (a közepes gázrózsán lapra tenném) és megkenem olajjal minden palacsinta előtt a serpenyőt, mert szerintem jobb lesz tőle a palacsinta íze és szeretem ha jól megsül.

Az eredeti recept itt található:
http://csakazertispaleo.blogspot.hu/search/label/gesztenyelisztes%20palacsinta

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése