2011. december 18., vasárnap

Hol végződik az "én" és hol kezdődik a "mi"?

 
"Aki szeret: nem fogja elvárni tőled, hogy úgy viselkedj, ahogy ő akarja, hanem mosolyog, amikor látja, hogy egyedi vagy. Aki szeret, nem fogja elvárni, hogy úgy élj, ahogy ő jónak gondolja, hanem örömmel látja, ahogyan élsz. Aki szeret, nem akarja elvenni a szabadságodat, hanem örül annak, aminek te is örülsz. Aki szeret, nem akar ujjal mutogatni rád,hogy te rontottad el az életét, hanem megköszöni, hogy mellette vagy .Aki szeret, átölel bármikor, tiszta szívvel, minden ok nélkül-mert szeret!!!"
/?/
Vajon képes vagyok én ilyen formán szeretni? Most, később, vagy akármikor?
És meg lehet ezt valósítani teljesen? Összeegyeztethető ez a párkapcsolattal? Úgy értem, ha nem úgy élünk ahogyan a párunk jónak gondolja (vagy fordítva) akkor hogyan éljünk együtt a párunkkal? Nem nézheti kívülről hogy én hogyan élek, ha egyszer együtt éljük azt az életet... Ha már van én és te, azaz mi, akkor már nincs az, hogy én hogyan élem az életem, és te hogyan éled... vagy mégis? Ahogy egyikünk él, az mindenképpen befolyással van a másikra is. Például hiába szeretnék én valahol lakni, ha a párom nem ott szeretne, vagy hiába akar a párom gyereket, ha én nem akarok, stb... és ha ilyen esetben úgy él az egyik ahogyan szeretne, akkor az azt vonja maga után, hogy a másik nem úgy fog... Vagy ha szeretek valakit akkor azt is megteszem amit nem szeretnék, azért mert szeretem? Akkor szeretem igazán, ha megteszem, ha meg tudom tenni? De ha ő is csak akkor boldog, ha nekem jó, és nekem az nem jó ami neki jó, akkor végső soron neki sem lesz majd jó, nem igaz? Vagy bízni kell abban, hogy majd nekem is jó lesz ha neki jó lesz? Nem lehet azt előre tudni. És azért az olyan komoly kérdésekben, mint például a gyermekvállalás elég kockázatos játszadozni ezzel... Az időről meg nem is beszélve... ami megy, elfele... ezért kell mérlegelni mit és meddig, és hol a határ...
Hol végződik az "én" és "hol" kezdődik a mi, illetve hol végződik a "mi" és hol kezdődik az "én"? Vagy kinek hol és akkor egyén függő?
Az örök kérdés számomra. Szóval akkor ezt az egészet még mindig nem értem kristály tisztán.
Bármikor, bárkivel kapcsolatban felmerülhet ez a kérdés, bárkinél. Valaki biztos tudja a választ. Lehet, hogy sokkal egyszerűbb ez az egész mint gondolom. Ha valaki meg tudná nekem magyarázni azt nagyon megköszönném!

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése