2012. március 16., péntek

Hogy kerül a rák és kagyló a vega kajába?

 
Mivel mostanában kevesebb időm van főzni, viszont jó lenne változatosan étkezni és főtt ételt is enni néha, hogy egészséges maradjak, így egy ebéd házhoz szállítótól rendelek néha ebédet. Nincs nagy tapasztalatom az ilyen cégekkel. Vegetáriánus ételt szoktam választani. Az első étel, amit megrendeltem a rakott káposzta volt. Az étel csomagolására ez volt ráírva:
"Az ételben nyomokban előfordulhat: laktóz, glutén, olajos magvak, rák, kagyló, hal, szója, tojás, zeller, mustár". 
Igencsak megdöbbentem, amikor ezt megláttam. A glutént, szóját... hát azt tudjuk, hogy mindenhol szerepelnek, ott is ahol nem írják rá a csomagolásra, de mégis kicsit irracionálisnak tűnt a felsorolás egy némely tagja.  Igazán nem szerettem volna kagylót meg rákot enni, de mivel valószínűtlennek találtam, hogy az ételben benne  is legyenek ezek, ezért megettem a rakott káposztát. Sehogyan sem értettem hogyan kerülhetne bele egy ilyen ételbe például a rák vagy kagyló... Aztán legközelebb a "zöldségfasírt burgonyapürével" csomagolására is ugyanez a felsorolás volt írva és tulajdonképpen mindenre amit eddig kiszállítottak... 
Mindez azoknak gond igazán, akik allergiásak valamely felsorolt alapanyagra, mert akkor ők aztán tényleg semmit nem ehetnek meg a szállító ételeiből. Lehet, hogy csak szőrszálhasogatok... ejjj nem tudom, de nekem ez valahogy furcsa... vagy lehet, hogy csak naiv vagyok... ennyi pénzért ne várjam el, hogy ráírják az ételben ténylegesen benne szereplő allergén összetevőket, igaz? Már csak azért is, hogy egyáltalán elolvastam mi van ráírva. Örüljek, hogy ilyen olcsón adják az ételt (merthogy tényleg olcsó egyébként a többi éttermi és szállítós vetélytársakhoz képest legalábbis), és még csak nem is adnak keveset... szóval nem is szólhatnék semmit! 
Akkor meg aztán tényleg nagyon naiv lennék gondolom, ha a kis pénzemért cserébe még azt is szeretném, hogy az ételt alkotó összetevőket konkrétan írják rá a csomagolásra...
Azért finom amit hoznak... egyébként.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése