2012. március 16., péntek

Mi végre vagy itt...





"Csak pihenek egy kicsit a gesztenyefa
virághullása alatt, a méhek bódító
zümmögésében, mert megfáradtam és 
szédít az álom és ég a szemem.
Vándortarisznyám mellettem nyugszik 
minden ág meghajlott és letört alatta,
felsebezte vállamat, most itt pihen
oldalam mellett és nézem sokáig:
Nem tudom, mi van benne, valami
megbízatás, világokat rendítő titok
lezárva s lepecsételve hét pecséttel.
Vagy csak iromba gyémánt, súlyos aranytömb,
talán csak ólom és fekete szikla,
mit tudom én, - nekem el kell vinnem
és át kell adnom fáradtságos vándor-útam 
végén. Akkor egy mosollyal elbocsátanak
pihenőre és soha, soha nem tudom meg:
mit hurcoltam egy életen keresztül."

/Dsida Jenő: Sohasem tudom meg/




Te már tudod, hogy mit rejt a "tarisznyád"? Mit kell itt teljesítened? Mi van a kis borítékodban, amit adtak hozzád?
Van itt egy ehhez kapcsolódó elgondolkodtató cikk:
http://kozsditamas.info/archivum/248-bizzal-a-sorsban--az-sbizalom-fogalma

Sok mindent mond a cikk, például ezt is:
"Az ember hajlamos arra, hogy meghatározza a szabad mozgását, azt amit ő úgy gondol hogy akar hogy megtörténjen vele. De mi van akkor, ha ezt mondjuk már megélted és minden vágyad (az a nem túl sok), megtörtént veled és már nincs több amit úgy akarnál, de azért még nagyon is szeretsz élni és nem vágyódsz elmenni. No akkor jön el az életedbe a Sors...  alapja a bizalom, az ősbizalom a Szentlélek erejében, amit mi sorsnak aposztrofálunk, pedig a Sorsunk mögött egy Létező Gondviselés nyugszik...."

Hát ha mindez tényleg így van, akkor szerintem én még nagyon messze vagyok ettől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése